V zadnji številki revije "Harvard Rotman" berem o naših potrošniških navadah na globalni ravni. Raziskovalci ugotavljajo, da smo kot potrošniki navajeni, da dobimo stvari čim hitreje, čim ceneje in predvsem čim lažje.
Ta želja po »čim lažjem« se vse bolj prenaša tudi v naše delovne navade v poslovnem svetu. Vodjem je vse težje pri vodenju, ne samo mlade generacije (ki načeloma sploh ni tako problematična, kot se pogosto opisuje), ampak pri vodenju vseh generacijah sodelavcev.
Vsi želimo lažje in hitreje doseči rezultate in cilje. Vendar žal tako ne gre.
Pri določenih stvareh je prav da, iščemo načine kako bi bili še bolj učinkoviti. Vendar ne smemo pozabiti, da moramo do cilja priti tako, da stvari naredimo v celoti, ne na pol, samo zato, da pridemo čim prej in čim lažje do cilja.
Kako bi se Pogačar počutil, če bi ubral bližnjice na poti do zmage na kolesarski dirki? Sicer bi bil prvi, vendar za tisto skrajšano progo ne bi dobil tiste kondicije, izkušenj in moči, ki bi mu prišle prav v naslednji dirki.
Enako velja tudi v poslovnem svetu. Če iščete bližnjice, boste mogoče prej in lažje prišli na cilj, vendar ne boste dobili vseh tistih izkušenj, ki jih dobi tisti, ki se trudi in korak za korakom dosega zastavljene cilje - v celoti.
To ne pomeni, da moramo delati trdo, ampak da ne preskakujemo tistega, kar je ključno za dosego ciljev. Včasih je to enostavno delovna navada, da zadevo naredimo do konca, da tudi, ko je težko vztrajamo in ne odnehamo na polovici poti.
V poslovnem svetu te dragocene izkušnje pridejo še kako prav, ko si kasneje vodja ali mentor. Ne samo, da lahko iz lastne izkušnje deluješ bolj prepričljivo, ampak veliko bolje razumeš sodelavca, ki je v podobni situaciji, kot si bil ti. Iz tega izhaja tudi medsebojno razumevanje, spoštovanje in seveda tudi boljše sodelovanje.
Vodja, ki razume, kako pomembno je pridobivati izkušnje, ne bo opravljal dela delavcev, ampak jim bo omogočil pridobivanje lastnih izkušenj. Izkušeni sodelavci bodo sčasoma postali bolj samozavestni, strokovni in tudi samostojni.
Zato vam privoščim, da se v naslednjem tednu pošteno potrudite za cilje, pridobite čim več dragocenih izkušenj in če najdete način, da kaj dosežete lažje, čestitam. Bližnjic vam pa ne priporočam.
Branko Žunec in ekipa BMC International
PS: Da boste kot vodje prepričani, da ste na pravi poti in da boste vedeli, katere kompetence imate že odlično razvite in katere je še potrebno razviti, smo pripravili orodje, kjer prav tako ni bližnjic. To je BMC Pulse. Z izdelavo kvalitetnega vodstvenega profila boste dejansko vedeli, kako boste v vlogi vodje še boljši oziroma postali najboljša verzija sebe v tej vlogi.
Izmerite vaš vodstveni pulz, ocenite se z BMC Pulse.