Minili so prvi trije meseci testiranja z novim orodjem za izdelavo vodstvenih kompetenc Leadership Pulse in prišli smo do zelo zanimivega spoznanja. Od vseh kompetenc, ki smo jih testirali pri naših kandidatih vodjih, so se praktično vsi najslabše odrezali pri čustveni inteligenci. Večina jih je dobila med 10 in 20 odstotki možnih točk.
Je področje čustvene inteligence res tako zahtevna kompetenca in tako velika priložnost za dvig kvalitete vodenja? Res je. Dejstvo je, da se je lahko naučimo, še bolj pomembno je, da jo razumemo.
Ko smo po testiranju naredili še vodstvene delavnice z interpretacijo rezultatov, smo prišli do drugega izjemnega spoznanja: »večina vodij se zaveda pomena čustvene inteligence, a si ne vzame dovolj časa, da bi se na tem področju bolje usposobila in tudi reagirala.«
S tem namenom v tokratnem nasvetu tedna z vami delim situacijo iz kompetence Čustvena inteligenca, da boste lahko sami naredili korak naprej na tem področju.
Vaša naloga je, da preberete spodnjo trditev in odgovorite (označite številko odgovora, s katero se najbolj strinjate) ter preberete komentar spodaj.
Trditev:
Za vodenje sodelavcev je čustvena inteligenca enako pomembna, kot ostale vodstvene veščine, a vseeno so na prvem mestu dolgoletne izkušnje v vlogi vodje.
100% NE DRŽI 100% DRŽI
1 2 3 4 5 6
Kaj je bistvo te trditve?
Da je čustvena inteligenca manj pomembna, kot dolgoletne izkušnje. Je to res?
Kako bi lahko bil potem mladi vodja na začetku sploh uspešen? A vseeno izkušnje ne moremo zanemariti, ker vplivajo na boljšo čustveno prilagodljivost različnim tipom sodelavcev.
Ne more biti pravilen odgovor 1, da ne drži 100%, saj so izkušnje prav tako pomembne za čustveno inteligenco. Je pa res, da je čustvena inteligenca bistveno bolj pomembna, kot druge vodstvene veščine. Dejstvo je, da vodimo ljudi, ne strojev in procesov.
Pravilen odgovor (za max. 5 točk) bi bil = številka 2.
Če ste odgovorili s številko 5 ali 6, si preberite komentar, ki bi ga dobili na testu:
»Čustvena inteligenca je na prvem mestu, nato pridejo na vrsto strokovnost in šele nato dragocene izkušnje v vodenju. Če bi veljalo, da so dolgoletne izkušnje ključne za uspeh v vlogi vodje, se nihče od mladih vodij ne bi mogel izkazati kot uspešen. Seveda so izkušnje in veščine dobrodošle, a ključno za vodenje ljudi je čustvena inteligenca, ki zajema (po Danielu Golemanu, ki je začetnik čustvene inteligence):•zavedanje svojih čustev,•kontrola čustev,•empatija,•motivacija in•socialne veščine.
Vodja, ki se ne zaveda, da so ljudje na prvem mestu in da brez njih enostavno ne more doseči odličnih rezultatov, tudi nima interesa za svoje sodelavce - od katerih je vsak drugačen in nekaj posebnega – in zato enostavno ne more biti uspešen v vlogi vodje. Gre za miselni preskok iz vloge »delavca« v vlogo »vodje«. Čas je, da ga naredite.«
Si predstavljate, da imate zraven takšne trditve še 99 trditev in komentarjev, s katerimi dobite konkreten in kvaliteten vpogled v svoje kompetence in nadaljnji razvoj v vlogi vodje ... a o tem kdaj drugič. Oprostite nam za malce daljši nasvet tedna – namen je bil, da dobite nekaj konkretnega in uporabnega.
Želimo vam čim več pravih vodstvenih potez,
Branko Žunec in ekipa BMC International
p.s. Leadership Puls obsega kar 160 vodstvenih situacij, s katerimi dobite res kvaliteten vpogled v svoje vodstvene kompetence. Kot naš zvesti bralec Nasveta tedna vam pripadajo posebne ugodnosti pri testiranju – preverite jih tukaj.