Večina ljudi in organizacij stremi k temu, da se razvija in napreduje. To običajno vključuje tudi nove stvari, nova znanja, nova orodja in podobno. Preden greste v nabavo česarkoli novega, ocenite in se prepričajte, koliko odstotkov izkoriščate to, kar znate in imate.
To ni le del trajnostne naravnanosti, ampak del zdravega razuma in kvalitetnega napredovanja. Če ne izkoristiš na polno vsega, kar znaš in imaš, niti ne veš, kaj konkretno potrebuješ, da boš še boljši. Nabava novih stvari je v tem primeru kompenzacija za premalo izkoriščenost tega, kar že imamo. S tem povezani stroški so bistveno višji, kot bi bilo potrebno in produktivnost manjša, kot pričakujemo.
Poglejmo primer z zaposlenimi – aktualno vprašanje v teh časih.
V tem trenutku slišimo in beremo, da v organizacijah ni »dovolj« ljudi. Razumem, da so v vsaki organizaciji časi večjih naročil in obremenitev. A prvo vprašanje je, koliko so naši obstoječi zaposleni na polno zavzeti in produktivni. In če sledimo klasični (in z raziskavami potrjeni) formuli, da je:
- dobrih 30 odstotkov zaposlenih izjemno učinkovitih,
- 60 odstotkov dovolj dobro učinkovitih in
- slabih 10 odstotkov manj učinkovitih,
izgleda trditev »rabimo nove ljudi« bistveno drugače, kajne?
Začnite se fokusirati na to, kar znate in imate in kako to izkoristiti »na polno« in ne na pol. Ne kompenzirajte premalo učinkovito vodenje (vodje so preveč vpeti v operativo in ne uspejo razvijati svojih ljudi in njihovih potencialov) s tem, da zaposlujete še več ljudi – ki se običajno postavijo v skupino dovolj dobro učinkovitih, saj jih sodelavci iz najbolj učinkovite skupine ne morejo uvajati, ker so tako zasedeni. In prenehajte z nagrajevanjem najboljših sodelavcev s tem, da jim dodelite še več dela. To enostavno ni prav.
Način, kako dobro razvijate in angažirate svoje zaposlene, je pomemben del vaše blagovne znamke delodajalca. In ta bo odločala o tem, koliko in kakšne sodelavce boste v prihodnje sploh dobili, ko jih boste potrebovali.
Čim bolj fokusiran in učinkovit teden vam želim
Branko Žunec in ekipa BMC International
p.s. na ekskluzivnem seminarju boste izvedeli, kako odlični delodajalci skrbijo za svoje potenciale in blagovno znamko. Pridružite se nam in spoznajte izjemno gostjo, ki ve, kaj dela.