·
Prav gotovo ste že srečali osebo, ki ne kaže empatije. To ne pomeni, da je nima - ker tega ne moremo zagotovo vedeti – ampak se enostavno ne zanima oziroma ne zmeni za čustva drugih.
Običajno se ljudje takrat znajdemo v skušnjavi, da nadomestimo njihovo pomanjkanje empatije s povečanjem lastne empatije ali pa se enostavno razjezimo. A nobeden od načinov ponavadi ne vodi v izboljšanje odnosa, drži?
V tokratnem nasvetu tedna vam ponujamo nekaj načinov, kako s takšnimi osebami razvijamo odnos, brez vnašanja slabe volje in napetosti. Pri tem vas želimo opozoriti, da ne spreminjate drugih. Nekaj napotkov, s katerimi boste ohranili dobro energijo, čas in živce, ko se boste soočili z ljudmi, ki ne kažejo empatije.
1. Ne dovolite, da pomanjkanje empatije druge osebe vpliva na vaše čustveno počutje. Postavite jasne meje in se odločite, koliko energije ste pripravljeni vložiti v razmerje. Pri tem ostanite mirni in zbrani.
2. Namesto da se osredotočate na reakcije drugih, se osredotočite na sebe in svoje prioritete. Poiščite dejavnosti in ljudi, ki vam prinašajo veselje in izpolnitev.
3. Vsak posameznik nosi odgovornost za svoje čustveno doživljanje. Drugih ne morate prisiliti, da pokažejo empatijo, če je ne želijo ali je ne znajo izraziti. Lahko, da imajo dovolj težav v svojem življenju in se enostavno čustveno »ogradijo« od ostalih.
4. Če se soočate z izzivi v razmerju z osebo (poslovno ali privatno), ki ne kaže empatije, poiščite podporo in razumevanje situacije pri drugih ljudeh (sodelavcih, prijateljih, družini ali celo terapevtu). Pogovor z njimi vam lahko pomaga pri izboljšanju pogleda in strategijah za naprej.
5. Namesto, da pričakujete empatijo, se osredotočite na iskanje skupnih točk in načinov, kako lahko zgradite odnos z drugimi pozitivnimi lastnostmi, kot so spoštovanje, razumevanje in sodelovanje.
Čeprav si želimo, da bi bili drugi bolj empatični, ne moramo nadzirati njihovih čustev in reakcij. Nikakor pa ne moremo nadomestiti empatije za oba. Zato je bolje, da se osredotočite na tiste odnose, ki vam dajejo zadovoljstvo in podporo. Naše zadovoljstvo je naša izbira. Izkoristite jo.