·
Situacija na trgu delovne sile je vse prej, kot rožnata.
Direktorji in ekipa kadrovske so veseli, če novega sodelavca sploh dobijo in zaposlijo. V naslednjem koraku je izziv, da ga pravilno uvedejo, razvijejo in seveda tudi čim dlje obdržijo. Potem pa se zgodi, da sodelavcu »dajo vse«, ta pa odide iz podjetja v manj, kot letu dni.
Ko podjetje izgubi zaposlenega, stroški pogosto vključujejo naslednje:
- Stroški iskanja novega zaposlenega (oglaševanje delovnega mesta, selekcijski postopki, intervjuji, zdravniški pregled idr.).
- Izguba produktivnosti v času od odhoda delavca do primerne usposobljenosti novega (če in ko ga dobimo).
- Usposabljanje novega delavca (čas in stroški uvajanja).
- Posredna izguba znanja ali izkušenj, ki jih odhajajoči delavec vzame s seboj.
- Padec motivacije in delovnega vzdušja v ekipi, ki se mora (vedno znova) navaditi in zaupati novemu sodelavcu (ne moreš vedeti vnaprej, če bo »ta pravi« za ekipo).
Kdo je tisti, ki na to v največji meri vpliva in lahko to tudi prepreči?
Res je, dober vodja.
Raziskave so pokazale, da kar več kot 80 odstotkov vodij (globalno) ni kos sodobnemu načinu vodenja in nima potrebnih kompetenc.
57 odstotkov delavcev (v Sloveniji) je na 1. mestu po razlogih za odhod iz organizacije navedlo »neprimeren oziroma nekompetenten vodja«.
Nasvet tega tedna je za vse vodje in kadrovske direktorje:
»Začnite načrtno razvijati ključne vodstvene kompetence, med katerimi so čustvena inteligenca, komunikacija in motivacija.«