Vsako podjetje, ki tekmuje na trgu, si želi, da so njihovi vodje in sodelavci čim bolj samozavestni, samostojni in tudi inovativni.
A dejstvo je, da »inovativnosti ne moreš planirati«.
Vodje in sodelavci, ki so že po naravi bolj radovedni, ne poznajo toliko strahu in tudi poskusijo kaj novega, čeprav tvegajo, da bodo pri tem storili tudi kakšno napako. A odlična, inovativna podjetja sledijo sloganu, ki je v Sloveniji še precej neznan. Ta je tudi osrednja misel tega nasveta (navdih s strani Toma Petersa, s katerim sem se imel priložnosti srečati v New Yorku):
»Nagradite izjemne in inovativne napake.
Kaznujte povprečne uspehe.»
Če verjamete, da lahko uvajate novosti brez napak, se motite.
Nemogoče je, da se podate na pot v neznano, ne da bi pri tem tvegali in naredili tudi kakšno napako. Napake so priložnost za nove izkušnje in lekcije, ki jih ne bi nikoli pridobili, če si ne bi upali poskusiti nečesa novega. Izkoristite jih za še boljše, inovativnejše pristope in postopoma boste postajali vse boljši in boljši.
Prav to logiko je upoštevala Nokia, ki se je med letoma 1999 in 2007 zavihtela na vrh sveta na področju mobilne telefonije. Nato pa so to logiko opustili in na trgu se je pojavila nova, inovativna, na inovativni logiki temelječa ekipa s Steve Jobsom na čelu. Ta je v naslednjih petih letih postopno in vztrajno prevzela dominacijo na svetovnem trgu – Apple in njihov iPhone.
Radovednost se splača.
Strah se plačuje.
Kaj boste naredili, da boste še bolj bolj radovedni in inovativni?
Čim več radovednost in manj strahu vam želimo
Branko Žunec in ekipa BMC International